Aus der gar nicht mehr so neuen Welt
Die Komponistinnen und Komponisten auf dem Programm gehören nicht zu bekannten Klassikern – und das zu Unrecht, wie Cello-Shootingstar Sterling Elliott beweisen möchte. Drei afroamerikanische Komponisten und eine Komponistin, ebenfalls aus den USA, hat er ausgewählt. Zusammen mit Gabriele Strata, Klavier-Ausnahmetalent aus Italien, präsentiert er ausdrucksstarke Musik, die mal ganz romantisch, mal mit einer Spur Jazz und mal hochaktuell klingt. Was für ein Auftakt für die Teatime-Classics!
Kulinarisches Angebot vor dem Konzert
Frisch gestärkt lässt sich das Konzert mit den jungen Nachwuchstalenten noch mehr genießen: Die Konzertgastronomie hat vor den Konzerten von 15–15:45 Uhr geöffnet und verkauft Kaffee, Tee und Kuchen. Bitte beachten Sie, dass der Weg vom Kleinen Saal zum Brahms-Foyer nicht barrierefrei ist und dass die Anzahl der Plätze im Brahms-Foyer begrenzt ist.
Der US-amerikanische Cellist Sterling Elliott wurde in ein musikalisches Elternhaus hineingeboren und wollte zunächst wie seine älteren Geschwister Geige spielen. Nach einiger Ermutigung komplettierte er dann jedoch als Cellist das Elliott Family String Quartet, das seine Kindheit prägte. Obwohl er sich noch in den letzten Zügen seines Studiums an der renommierten New Yorker Juilliard School befindet, konzertiert Sterling bereits mit großen amerikanischen Sinfonieorchestern wie dem Philadelphia Orchestra, dem New York Philharmonic, dem Boston Symphony oder dem Los Angeles Philharmonic. 2023 ernannte ihn der in London ansässige Young Classical Artists Trust zum YCAT-Music Masters Robey Artist, ein zweijähriges Programm, in dessen Rahmen YCAT das Booking und Management in Großbritannien übernimmt und Sterling Workshops für Schulkinder leitet.
Auch der italienische Pianist Gabriele Strata ist dabei, sich nach seinem Studium an der berühmten Yale University auf den großen internationalen Bühnen zu etablieren. Neben Auszeichnungen wie dem ersten Preis beim angesehenen italienischen Wettbewerb XXXV Premio Venezia kann schon auf Auftritte mit dem Deutschen Symphonie-Orchester Berlin in der Berliner Philharmonie, im Londoner Barbican Centre und in der Cadogan Hall oder mit dem Orchestra Teatro la Fenice im Teatro la Fenice in Venedig vorweisen. Auch mit Solo-Rezitalen und Kammermusik feierte er bereits Erfolge.
Performers
Sterling Elliott violoncello
Gabriele Strata piano
Programme
Amy Beach
Dreaming / aus: Four Sketches op. 15
Kevin Day
Sonate für Violoncello und Klavier
Amy Beach
Romance op. 23
George Walker
Sonate für Violoncello und Klavier
William Grant Still
Mother and Child
Estimated end time
17:15
Supporting programme
Sat, 2 Nov 2024 15:00
Coffee, tea and cake before the concert,
Laeiszhalle, Brahms-Foyer
Promoter: HamburgMusik
Supported by Cyril und Jutta A. Palmer Stiftung
Location
:
Laeiszhalle
Kleiner Saal
Chamber music series, lieder recitals, children's concerts and jazz events seem to be made for the Recital Hall of the Laeiszhalle, which can accommodate up to 640 guests. (Please note: The Laeiszhalle is a separate concert hall located three kilometres away from the Elbphilharmonie.)
-
Cloakrooms
Strollers, prams, wheeled walkers, walking-stick umbrellas, bags sized A3 (42 cm x 30 cm) or above, sport bags, backpacks and luggage must be checked in at the cloakroom.
Jackets and handbags may be taken into the hall.
-
Toilet Facilities
Facilities for guests of the Recital Hall are located to the right of the hall entrance. Barrier-free toilets are also available.
-
Getting here & parking
Laeiszhalle Hamburg
Johannes-Brahms-Platz
20355 HamburgThe Laeiszhalle can be easily reached by bus, underground and bicycle.
The nearest stops include:
Underground line U2: Gänsemarkt / Messehallen
Underground line U1: Stephansplatz
Bus 3, X35, 112: Johannes-Brahms-Platz
Bus X3: U Gänsemarkt (Valentinskamp)
Bus 4, 5, 109: StephansplatzStadtRAD (public city bicycle) station: Sievekingplatz / Gorch-Fock-Wall
There are bicycle stands available in front of the Laeiszhalle.Gänsemarkt multistorey car park: Dammtorwall / Welckerstrasse
Rate per hour or part thereof: €4.50
Night rate (18:00–06:00): maximum €11
24-hour rate: maximum €30Please note: There are several construction sites in the immediate vicinity of the Laeiszhalle which may make it difficult to get to the concert. Please therefore plan enough time for your journey to the concert.
-
Laeiszhalle is not at the Elbphilharmonie
The Laeiszhalle is a separate concert hall located three kilometres away from the Elbphilharmonie.
-
Arrival time
We suggest visitors arrive at the Laeiszhalle main entrance not later than 30 minutes before the start of the concert or event. Late seating is not guaranteed and latecomers may not be admitted to the concert hall.
The entrance of the Recital Hall is located on Gorch-Fock-Wall.
Admission times Grand Hall and Recital Hall:
Events without pre-concert talk:
Foyer: 60 minutes before the start of the event
Hall: 30 minutes before the start of the eventEvents with pre-concert talk:
Foyer: 90 minutes before the start of the event
Hall: 15 minutes before the start of the talkIf a pre-concert talk is offered for this event, it is noted above under PROGRAMME.
-
Accessibility
All halls and spaces are accessible for visitors with disabilities. More information at www.elbphilharmonie.de/en/accessibility.
-
Photography and video recordings
Photography is permitted at the Laeiszhalle for private purposes only. Please respect the privacy of other visitors and help ensure an undisturbed concert experience for all guests and artists. Employees and artists may not be photographed.
Photography, audio or video recordings of concerts and events are strictly prohibited.
Event-related video recordings or photographs for editorial or commercial purposes must be authorised by the Press Office of the Elbphilharmonie and Laeiszhalle.
Saved
Login required. If you do not have an Elbphilharmonie customer account, registering is quick and easy.