Guido Sant’Anna / Martina Consonni
Works by George Enescu, Maurice Ravel, Heinrich Wilhelm Ernst and Franz Schubert – Teatime Classics
Von virtuos bis Blues
Guido Sant’Anna »hat Ausstrahlung, Bühnenpräsenz und im Spiel eine erstaunliche Reife und Tiefe« schrieb die Frankfurter Allgemeine Zeitung, nachdem der junge brasilianische Geiger 2023 das Rheingau Musikfestival zusammen mit dem hr-Sinfonieorchester eröffnet hatte. Ob große Konzertbühnen oder prestigeträchtige Wettbewerbe – Guido Sant’Anna überzeugt mit nicht einmal 20 Jahren Publikum, Presse und Jurys gleichermaßen. Mit der von Starpianist Sir András Schiff geförderten Martina Consonni, die 2024 ihr Debüt in der Elbphilharmonie feierte, präsentiert er ein Programm von Schubert bis Ravel, das sowohl mit halsbrecherischer Virtuosität als auch ausladenden Melodiebögen – und sogar einem Blues – aufwartet. Sowohl Guido Sant’Anna als auch Martina Consonni studieren an der renommierten Kronberg Academy.
Kulinarisches Angebot vor dem Konzert
Frisch gestärkt lässt sich das Konzert mit den jungen Nachwuchstalenten noch mehr genießen: Die Konzertgastronomie hat vor den Konzerten von 15–15:45 Uhr geöffnet und bietet Kaffee, Tee und Kuchen an. Bitte beachten Sie, dass der Weg vom Kleinen Saal zum Brahms-Foyer nicht barrierefrei ist und dass die Anzahl der Plätze begrenzt ist.
Der 2005 in São Paulo, Brasilien, geborene Guido Sant’Anna erlangte internationale Anerkennung, als er als erster südamerikanischer Geiger den renommierten Internationalen Fritz Kreisler Wettbewerb im Jahr 2022 gewann. Diesem Triumph in Wien ging bereits 2018 ein historischer Erfolg voraus, als er als erster brasilianischer Geiger zum Internationalen Yehudi-Menuhin-Wettbewerb in Genf eingeladen wurde und sowohl den Publikumspreis als auch den Kammermusikpreis gewann. Im Oktober 2022 sprang er für Christian Tetzlaff bei der Deutschen Kammerphilharmonie Bremen in São Paulo ein, wofür er begeisterte Kritiken erhielt.
Gelobt für ihre angeborene Musikalität und überwältigende Sensibilität, kombiniert mit bemerkenswerter instrumentaler Technik und brillantem Klang, hat sich Martina Consonni als eine der vielversprechendsten jungen Pianistinnen ihrer Generation etabliert. Geboren 1997 in Como, erlangte sie zwei Master-Abschlüsse am Konservatorium von Pavia und an der HMTM in Hannover. Zudem erhielt sie einen Master-Abschluss in Kammermusik an der National Academy »Santa Cecilia« in Rom und ein Artist Diploma an der Barenboim-Said Akademie in Berlin bei Sir András Schiff. Sie wurde für die Teilnahme an zahlreichen Meisterkursen ausgewählt, wo sie Musikern von internationalem Rang wie Daniel Barenboim, Kirill Gerstein, Steven Isserlis und Christoph Eschenbach begegnete.
Performers
Guido Sant’Anna violin
Martina Consonni piano
Programme
George Enescu
Ménétrier / aus: Impressions d’enfance für Violine und Klavier op. 28
Maurice Ravel
Sonate G-Dur für Violine und Klavier
Heinrich Wilhelm Ernst
Grand Caprice nach Schuberts »Der Erlkönig«
Franz Schubert
Fantasy for Violin and Piano in C major, D 934
Estimated end time
17:15
Supporting programme
Sat, 8 Feb 2025 15:00
Coffee, tea and cake before the concert,
Laeiszhalle, Brahms-Foyer
Promoter: HamburgMusik
Supported by Cyril und Jutta A. Palmer Stiftung
Location
:
Laeiszhalle
Kleiner Saal
Chamber music series, lieder recitals, children's concerts and jazz events seem to be made for the Recital Hall of the Laeiszhalle, which can accommodate up to 640 guests. (Please note: The Laeiszhalle is a separate concert hall located three kilometres away from the Elbphilharmonie.)
-
Cloakrooms
Strollers, prams, wheeled walkers, walking-stick umbrellas, bags sized A3 (42 cm x 30 cm) or above, sport bags, backpacks and luggage must be checked in at the cloakroom.
Jackets and handbags may be taken into the hall.
-
Toilet Facilities
Facilities for guests of the Recital Hall are located to the right of the hall entrance. Barrier-free toilets are also available.
-
Getting here & parking
Laeiszhalle Hamburg
Johannes-Brahms-Platz
20355 HamburgThe Laeiszhalle can be easily reached by bus, underground and bicycle.
The nearest stops include:
Underground line U2: Gänsemarkt / Messehallen
Underground line U1: Stephansplatz
Bus 3, X35, 112: Johannes-Brahms-Platz
Bus X3: U Gänsemarkt (Valentinskamp)
Bus 4, 5, 109: StephansplatzStadtRAD (public city bicycle) station: Sievekingplatz / Gorch-Fock-Wall
There are bicycle stands available in front of the Laeiszhalle.Gänsemarkt multistorey car park: Dammtorwall / Welckerstrasse
Rate per hour or part thereof: €4.50
Night rate (18:00–06:00): maximum €11
24-hour rate: maximum €30Please note: There are several construction sites in the immediate vicinity of the Laeiszhalle which may make it difficult to get to the concert. Please therefore plan enough time for your journey to the concert.
-
Laeiszhalle is not at the Elbphilharmonie
The Laeiszhalle is a separate concert hall located three kilometres away from the Elbphilharmonie.
-
Arrival time
We suggest visitors arrive at the Laeiszhalle main entrance not later than 30 minutes before the start of the concert or event. Late seating is not guaranteed and latecomers may not be admitted to the concert hall.
The entrance of the Recital Hall is located on Gorch-Fock-Wall.
Admission times Grand Hall and Recital Hall:
Events without pre-concert talk:
Foyer: 60 minutes before the start of the event
Hall: 30 minutes before the start of the eventEvents with pre-concert talk:
Foyer: 90 minutes before the start of the event
Hall: 15 minutes before the start of the talkIf a pre-concert talk is offered for this event, it is noted above under PROGRAMME.
-
Accessibility
All halls and spaces are accessible for visitors with disabilities. More information at www.elbphilharmonie.de/en/accessibility.
-
Photography and video recordings
Photography is permitted at the Laeiszhalle for private purposes only. Please respect the privacy of other visitors and help ensure an undisturbed concert experience for all guests and artists. Employees and artists may not be photographed.
Photography, audio or video recordings of concerts and events are strictly prohibited.
Event-related video recordings or photographs for editorial or commercial purposes must be authorised by the Press Office of the Elbphilharmonie and Laeiszhalle.
Saved
Login required. If you do not have an Elbphilharmonie customer account, registering is quick and easy.